Kennisbank

SEA uitbesteden: 5 voordelen van outsourcing

Ben je van plan om zelf een Google Ads campagne op te zetten? Je kan SEA beter uitbesteden. Daar zijn 5 redenen voor.

1. Profiteer van jarenlange ervaring

Een van de belangrijkste voordelen die je krijgt als je SEA uitbesteedt is de uitgebreide kennis. Google Ads heeft een flinke leercurve. Het platform telt ontelbaar veel instellingen en targetingopties.

Een Google Ads specialist kent alle best practices. Deze diepgaande expertise over SEA-campagnes is nodig om op een correcte manier te adverteren. Pas dan zal je advertentiebudget maximaal renderen.

In het geval van Matoba hebben we meer dan 5 jaar ervaring met het testen van verschillende tactieken in diverse sectoren. Daarom zijn jouw campagnes bij ons in goede handen.

2. Vermijd kostelijke fouten

Adverteren in Google klinkt zeer eenvoudig. Toch maken veel bedrijven fouten die handenvol geld kosten, bijvoorbeeld:

  • Een foutieve biedstrategie selecteren
  • Incorrecte match types gebruiken
  • Adverteren in een te grote regio
  • Ontbrekende negatieve zoekwoorden
  • Geen conversiemeting instellen
  • Bezoekers naar een 404-pagina sturen
  • Blindelings geautomatiseerde suggesties volgen

Het uitbesteden van SEA zal je uiteindelijk geld besparen. Je bent zeker dat alles correct is ingesteld en je niet per ongeluk budget verspilt.

3. Bespaar tijd

SEA is niet de hoofdbezigheid van je bedrijf. Het is simpelweg een marketinghulpmiddel. Je primaire doel is het verkopen van producten of diensten.

Helaas neemt het opzetten en beheren van SEA campagnes veel tijd in beslag. Deze taken passen niet altijd in de agenda’s van eigen medewerkers. En door tijdsgebrek is het mogelijk dat ze zaken over het hoofd zien, waardoor je aan kwaliteit inboet.

Door SEA uit te besteden, blijft er meer tijd over voor je kernactiviteiten.

4. Zie sneller resultaat

Wat werkt, en wat niet? Als beginneling spendeer je veel tijd aan de zoektocht naar de beste strategieën en technieken. Daarom laten resultaten vaak op zich wachten. Het duurt soms weken of zelfs maanden voordat de eerste conversies binnenkomen.

Door een SEA-expert in te huren, zie je sneller resultaat. Campagnes zullen vanaf dag één rendement opleveren.

5. Toegang tot up-to-date kennis

De SEA-wereld verandert constant. Google schrapt regelmatig instellingen en introduceert nieuwe functies. Wie vijf jaar geleden Google Ads gebruikte, zal het huidige platform nog amper herkennen.

SEA specialisten leren voortdurend bij en vernieuwen hun strategieën. Hun kennis is altijd up-to-date. Door je campagnes uit te besteden aan deze experts, ben je zeker dat de meest efficiënte werkwijzen geïmplementeerd worden.

Klaar om te starten?

Hopelijk ben je nu wel overtuigd van de voordelen van SEA-outsourcing. Zet de volgende stap en maak een afspraak met Matoba, dan bekijken we samen de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

Vragen?

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op voor meer informatie of een vrijblijvende afspraak.